NIEUWE LYRIC™ C1 WI-FI BEVEILIGINGSCAMERA BIEDT INSTALLATEURS NIEUWE BUSINESSMOGELIJKHEDEN

Honeywell’s assortiment slimme, connected producten geeft huiseigenaren meer comfort, veiligheid en kostenbesparingen

254672 c1%20camera%20(3) a30d81 large 1501668657

Amsterdam, 12 september 2017Honeywell (NYSE: HON), toonaangevend op het gebied van comfort in huis en huisbeveiliging, voegt een huisbeveiligingscamera toe aan zijn Lyric-productassortiment: de Lyric™ C1 Wi-Fi Beveiligingscamera. Ook onderdeel van dit assortiment zijn de Lyric™ T6 programmeerbare thermostaat en de Lyric™ W1 Wi-Fi waterlekkage- en vorstdetector.

De C1 beschikt over slimme geluidsdetectie, waardoor de camera het alarm van rook- en koolmonoxiemelders herkent en hierbij direct een notificatie kan versturen. De ingebouwde luidspreker maakt ook tweewegcommunicatie mogelijk.

De C1 heeft een brede kijkhoek en maakt live high-definition-beeld van de ruimte. Dankzij nachtzicht is het huis 24/7 beschermd. De camera legt ongebruikelijke bewegingen vast en waarschuwt de huiseigenaar daarover via de Lyric-app. Zo kan hij of zij snel actie ondernemen in geval van nood. Er zijn twee aanpasbare waarschuwingszones, om beweging op de achtergrond, zoals dat van een ventilator, te negeren en zo vals alarm te voorkomen. Ook is het mogelijk om juist te focussen op een risicovol gedeelte, zoals de achterdeur.

De C1 werkt via 220V-voeding, waardoor de gebruiker dus geen batterijen hoeft te vervangen. Dankzij de versleutelde lokale opslag – de C1 wordt geleverd met een SD-kaart van 8 GB – zijn beelden op elk moment op te nemen, zelfs als de wifiverbinding in huis uitvalt. Daarnaast worden beelden automatisch 24 uur lang gratis en veilig opgeslagen in de cloud, vanwaaruit ze zijn te streamen en downloaden via de Lyric-app. Alle beelden zijn beveiligd door 265-bit end-to-end versleuteling.

Martin Roozendaal, marketing-communicatiemanager van Honeywell: “Deze toevoeging aan het Lyric-assortiment maakt het voor installateurs makkelijker om hun business uit te breiden. Nu kunnen ze bij het installeren van een Lyric T6 connected thermostaat of een Lyric W1 Wi-Fi waterlekkage- en vorstdetector mogelijkheden voor bijverkoop met een huisbeveiligingsoplossing. Met de Lyric C1 Wi-Fi Beveiligingscamera voldoet Honeywell aan de vraag van klanten naar slimme, geïntegreerde huisproducten voor comfort, veiligheid en beveiliging. Voor de installateur betekent het kunnen bieden van meerdere producten, die allemaal te bedienen zijn via dezelfde app, een verbetering van de klanttevredenheid. Bovendien is de leercurve voor nieuwe producten kleiner, omdat elk product de bekende Honeywell-interface heeft. De C1 Beveiligingscamera werkt overigens onafhankelijk van de T6-thermostaat, wat installateurs de vrijheid geeft het product aan te bieden aan elke klant die ernaar vraagt.”

De Lyric C1 Wi-Fi Beveiligingscamera is nu verkrijgbaar. De consumentenadviesprijs is 119 euro. Meer informatie is te vinden op getconnected.honeywell.com/nl.