PEHA BY HONEYWELL INTRODUCEERT SOKKELS VOOR STOPCONTACTEN

Amsterdam, januari 2017 – PEHA, het productmerk van Honeywell, introduceert nieuwe en verbeterde sokkels voor stopcontacten die elektriciens zowel verbeterde veiligheid als tijdsbesparing bieden. Elektriciens profiteren van diverse montagevoordelen, zoals onder de sokkels verstopte klauwbevestigingen met automatische vergrendeling en een galvanische scheiding tussen de draagring en sokkel.

Veiligheid en tijdsbesparing tijdens de montage Sokkels voor stopcontacten moeten tijdens nieuwbouw- en renovatiewerk bijzonder eenvoudig en veilig te monteren zijn. Bij de nieuwe sokkels van PEHA by Honeywell verhindert de galvanische scheiding tussen de draagring en klauwbevestigingen dat de draagring onder stroom komt te staan als de fase tijdens de montage beschadigd raakt. Dit draagt bij aan een nog veiligere montage. De nieuwe sokkels voor wandcontactdozen zijn bovendien bijzonder snel te monteren. Zodra de schroeven worden losgedraaid, springen de klauwbevestigingen automatisch in de uitgangspositie terug. Zo kunnen ze tijdens de montage of demontage niet blijven hangen of vast komen te zitten. De grote hoekradius en de speciale vorm van de sokkel zorgen voor een eenvoudige draadinvoering. Kabels hoeven tijdens het aansluiten minder te worden gebogen en worden daarmee tegen draadbreuk beschermd.

Inbouwdiepte: een snellere montage en demontage

In een inbouwcontactdoos telt elke millimeter. Een bijkomend voordeel van de PEHA-sokkel voor stopcontacten is dan ook zijn lage inbouwdiepte. Dit draagt bij aan een gemakkelijke montage. Vanwege de verlaging van twee millimeter in het midden is de sokkel met grote eenvoud in de inbouwcontactdoos aan te brengen. Dankzij de ergonomische snelkoppeling met verbeterde drukpunten en speciale ingangspunten voor schroevendraaiers met een platte kop of kruiskopschroevendraaiers is de sokkel ook snel en eenvoudig te demonteren.

Eén product, tal van mogelijkheden

De nieuwe sokkels voor stopcontacten zijn zoals gebruikelijk te bestellen voor alle schakelreeksen van PEHA (Standard, Badora, Aura, Nova en Dialog) en naar wens te combineren. Omdat de nieuwe producten naadloos op het bestaande aanbod aansluiten, blijven de artikelnummers ongewijzigd. De sokkels zijn verkrijgbaar met steek- of schroefklemmen in de basismodellen SCHUCKO en NF, optioneel met kinderbeveiliging. Ze zijn tevens verkrijgbaar in speciale uitvoeringen voor ziekenhuizen en laboratoria.