MET DE NIEUWE HONEYWELL LYRIC™ C2 WI-FI BEVEILIGINGSCAMERA BEZORGEN INSTALLATEURS HUN KLANTEN THUISBEVEILIGING OP MAAT

Honeywell breidt portfolio van beveiligingsoplossingen uit en speelt hiermee in op de behoeften van moderne gezinnen

271138 c2 etailer front 168508 large 1517474414

Amsterdam, 1 februari 2018Honeywell (NYSE: HON) voegt de Lyric™ C2 Wi-Fi Beveiligingscamera toe aan zijn assortiment connected-homeproducten. Met deze krachtige camera zien én horen gebruikers 24/7 ongebruikelijke activiteit in huis, voor nog meer gemoedsrust. Na de Lyric C1 Beveiligingscamera, is de C2-camera de nieuwste toevoeging aan het Lyric-platform. Ook onderdeel van dit assortiment zijn de Lyric™ T6 programmeerbare thermostaat en de Lyric™ W1 Wi-Fi waterlekkage- en vorstdetector.

De nieuwe Lyric C2-camera biedt geavanceerde functies als slimme geluidsdetectie en haarscherpe 1080p HD-videokwaliteit. De sensoren herkennen waarschuwende geluiden zoals dat van een huilende baby of het alarm van een rook- of koolmonoxidedetector*. De slimme geluidsdetectiefunctie stuurt huiseigenaren snel een melding op hun telefoon of tablet wanneer er iets aan de hand is, zodat ze hier direct actie op kunnen ondernemen.

De C2-camera met flexibel ontwerp is eenvoudig te installeren op tafel, aan de muur of aan het plafond. Gebruikers kunnen tot vier aanpasbare waarschuwingszones instellen, en per zone een bewegingsgevoeligheid instellen. Zo worden apparaten als een plafondventilator genegeerd, terwijl de C2-camera juist extra let op plekken als ramen en deuren. Dankzij de tweeweg-audiofunctie kunnen gebruikers via de Lyric-app en C2-camera praten met en luisteren naar gezinsleden, ook wanneer ze niet thuis zijn. De geofencingfunctie zet de camera automatisch aan en uit op basis van de locatie van de smartphone van de gebruiker.

Honeywell’s nieuwe C2-camera heeft geavanceerde technische functies, zoals nachtzicht tot 10 meter en 1080p Full HD-kwaliteit met 6x digitale zoom. Bij gebeurtenissen worden de beelden opgenomen van vijf seconden vóór de gebeurtenis in een clip van 30 seconden – met een breedhoeklens van 145 graden. Dankzij het scherpe beeld zien gebruikers nog duidelijker wat de oorzaak van een gebeurtenis is en kunnen zij eventuele inbrekers beter identificeren. De meegeleverde SD-kaart van 8 GB slaat data versleuteld op, zelfs als de wifiverbinding uitvalt. Daarnaast worden videobeelden 24 uur gratis opgeslagen in de cloud, vanwaaruit ze zijn te streamen en downloaden via de Lyric-app.

271145 c2 hero 6 2f4d42 large 1517474415

Martin Roozendaal, marketing-communicatiemanager van Honeywell: “De toevoeging van de Lyric C2 Wi-Fi Beveiligingscamera aan het Lyric-assortiment maakt het voor installateurs makkelijker om hun business uit te breiden. Met het Lyric-platform kunnen ze beter voldoen aan de vraag van klanten naar slimme, geïntegreerde huisproducten voor comfort, veiligheid en beveiliging. Bovendien is de leercurve voor nieuwe producten kleiner, omdat elk product de bekende Honeywell-interface heeft. Ten slotte kunnen installateurs klanttevredenheid verbeteren, doordat ze meerdere producten kunnen aanbieden die allemaal te bedienen zijn via dezelfde app.”

De Lyric C2 Wi-Fi Beveiligingscamera is nu verkrijgbaar bij de groothandel; de consumentenadviesprijs is 149 euro (incl btw).

* Zie de supportpagina op getconnected.honeywell.com/nl voor een lijst compatibele detectors.

tcIsPIt89